Velg her
Nettbutikk
Brukerveiledning
Salgsbetingelser
Priser og produkter
Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

1 - Jeg har lagt inn verdi i mitt Reisekort. Hva betaler jeg på bussen ?

Svar:
Verdikort er et betalingsmiddel for å kjøpe billetter med. Du kan kjøpe enkeltbillett på bussen og oppnå 25 % rabatt.


2 - Hva har skjedd hvis produktet eller verdipåfyllingen er ikke blitt registrert ?

Svar:
Ved gjennomført betaling skal man komme tilbake til siden som viser "Ditt kjøp er fullført". Dersom dette ikke skjer så vil produktet eller verdipåfyllingen mest sannsynlig ikke være registrert i nettbutikken. Betalingstransaksjonen vil kunne fremstå som gjennomført, men beløpet er kun reservert og vil ikke bli belastet. Dette vil bli frigitt etter noen dager i henhold til bankens rutiner.
Er du i tvil om kjøpet ble registrert så kan du gå tilbake til menyen”Siste transaksjoner” i nettbutikken. Dersom ordren ikke er registrert her, så er ikke kjøpet effektuert og produktene vil følgelig ikke leveres. Er ordren registret, som eksempelet viser i  illustrasjon (pdf). er kjøpet registrert og vil bli effektuert.

3 - Hvorfor er ikke linken i mail vedrørende aktivisering klikkbar ?

Svar:
Dette kan variere med ulike mailklienter. Det vil det bli informert om  i mailen som sendes ut til brukeren. Hvis ikke linken er klikkbar, så kan linken kopieres inn i nettleseren.
 

4 - Hvordan får jeg endret betegnelsen på et Reisekort i nettbutikken ?

Svar:
Dersom du ønsker å endre betegnelsen på et Reisekort etter at dette er lagt inn i nettbutikken må du slette kortet og registrere det inn pånytt under den nye betegnelsen som du ønsker å benytte.
 

5 - Nettbutikk - hva er det ?

Svar:
Nettbutikken tilbyr kjøp av ferdig definerte periodeprodukter, samt påfylling av verdidelen i Reisekortet. Alle produktkjøp betales via en sikker betalingsløsning, hvor VISA og Master- og Eurocard benyttes.
 

6 - Opprettelse av ny brukerprofil – hvordan gjør jeg dette ?

Svar:
Ved opprettelse av ny bruker vil du bli bedt om å oppgi personalia i registreringsskjemaet. Dette er ikke påkrevde felt med unntak av at du må ha en gyldig e-postadresse, men VKT  vil anbefale at du registrerer dette for din egen oversikt. Ta godt vare på brukernavn og passord. Har du først opprettet en bruker så kan du ikke gjenbruke samme e-postadresse ved ny bruker. Glemt passord og bruker kan etterspørres via påloggingssiden. Ved opprettelse av ny bruker ved første gangs registrering i nettbutikken vil det sendes ut en e-post med en link som må aktiveres før nettbutikken kan tas i bruk.
 

7 - Kan jeg angre på et produktkjøp i Nettbutikken ?

Svar:
Normale regler for angrefrist gjelder for kjøp via VKTs nettbutikk.
Angrerett
For periodeprodukter vil kunden ha angrerett i 14 dager fra levering, det vil si når produktet er lagt i Reisekortet. Angreretten faller bort når produktet er tatt i bruk. Hvis det ikke er andre produkter på Reisekortet, vil dette skje samtidig med at produktet legges i kortet. Ved påfylling av verdidelen i Reisekortet vil kunden ikke ha angrerett.
Hvis du vil påberope deg angrerett, må du gi melding om dette til VKT innen fristen. For å refundere kjøp må kjøper ta med Reisekortet å møte opp ved ett av VKTs kundesenter .
Vi gjør oppmerksom på at periodeprodukt tas i bruk ved levering dersom du ikke allerede har en gyldig periode på ditt Reisekort.
 

8 - Får jeg oversikt over reisene mine i på nettbutikken ?

Svar:
Nettbutikken er en ren butikk som kun viser oversikt over hvilke kjøp du har foretatt og når disse ble gjort.

Perioden du kjøper på nettbutikken vil bli aktivisert første gang du registrerer kortet på et kjøretøy. Du vil da se hvor mange dager du har igjen i displayet på kortleseren.
 

9 - Kan jeg kjøpe flere reiseprodukt i samme Reisekortet ?

Svar:
Ja, du kan kjøpe flere reiseprodukt på en gang. Det er likevel viktig å være klar over at rekkefølgen for aktivering av periodeprodukter er tilfeldig, slik at vi ikke kan garantere hvilke periode som først vil bli aktivert ved kjøp av flere ulike periodelengder samtidig. Vi vil av den grunn anbefale at man ikke kjøper ny periode før den første allerede er levert og aktivert.
 

10 - Kan jeg knytte flere Reisekort opp mot samme brukerkonto ?

Svar:
Ja, du velger selv hvor mange Reisekort du vil knytte til en brukerkonto.
 

11 - Hvor lang tid tar det fra jeg kjøper produkt på nettbutikken til jeg kan bruke et på kjøretøyet ?

Svar:
Vårt billettsystem er ikke online. Det vil si at billettmaskinene i kjøretøyene må oppdateres i forhold til nye transaksjoner som er gjort i løpet av det siste døgnet. Denne oppdateringen skjer mellom kl 4 og 5 hver natt. Det betyr at dersom du fyller opp ditt Reisekort på kvelden skal du kunne bruke det morgenen etter.
 

12 - Hva gjør jeg dersom Reisekortet mitt ikke virker på bussen ?

Svar:
Kontakt ett av våre kundesenter for å sjekke om det er noe galt med selve kortet eller om det er billettmaskinen på kjøretøyet som ikke er oppdatert.
 

13 -Hvorfor virker ikke Reisekortet på bussen når jeg har lagt inn periode ?

Svar:
Det kan være ulike årsaker til at kortet ikke virker på bussen.

• Feil med ditt Reisekort
• Feil i billettmaskinen
• Aksjonslisten som skal oppdatere billettmaskinen med din bestilling har ikke gått gjennom

Dersom du opplever problemer kan våre kundesenter hjellpe deg.
 

14 - Hva er grensene for hvor mye verdi jeg kan legge i Reisekortet ?

Svar:
Grensen for verdi ligger mellom minimum kr 100 og maks kr 1.000.
 

15 - Jeg blir bedt om å logge inn flere ganger. Hvorfor det ?

Svar:
Brukere av en enkelte nettlesere kan oppleve at de må logge på nettbutikken to ganger før de kommer inn. Dette gjelder spesielt brukere av Safari Mac, Safari Windows og Crome. Det arbeides med å rette opp i dette.
 

16 - Jeg har ikke mottatt e-post etter at jeg registrerte ny bruker. Hva gjør jeg ?

Svar:
Dessverre hender det at e-posten for aktivering av ny bruker i noen tilfeller ender opp i "spam" filteret (søppelbposten) hos ulike e-post tilbydere. Dersom e-post ikke mottas, bør derfor dette sjekkes opp med din e-posttilbyder før VKT kontaktes. Søppelposten legges i en egen mappe under innboksen som kalles "useriøs epost". Finner du eposten her kan du høyreklikke på den å velge godkjent avsender. Epostene vil da mottas i innboksen på vanlig måte.

Til Nettbutikken.

 

 

VKT AS  |  Jens Müllersgate 3 , Postboks 8 Sentrum, 3101 Tønsberg  |  Telefon 33 30 01 00   |  E-post: firmapost@vkt.no
           

Logg inn

Small width layoutMedium width layoutMaximum width layoutMaximum textMedium textSmall textBack Top!