
Bankkort med kun BankAxept kan ikke brukes på bussen fra 11. august
Hvorfor skjer dette?
Betalingsløsningen på bussene krever at kortene støtter online og internasjonale betalingssystemer (som Visa eller Mastercard). Bankkort som kun har BankAxept-funksjon blir derfor ikke lenger støttet.
Hvordan vet jeg hva slags kort jeg har?
Se på kortet ditt:
-
Står det bare BankAxept, uten Visa eller Mastercard-logo?
→ Da vil det ikke fungere på bussen fra 11. august. -
Har du et kort med både BankAxept + Visa/Mastercard-logo?
→ Da kan du fortsatt bruke det, så lenge Visa/Mastercard-delen er aktivert og det kan benyttes på offline betalingsterminaler.
→ Husk å aktivere kortet for tæpping i banken din.
→ Usikker på om ditt bankkort støtter dette? Ta kontakt med banken din!
Dette kan du gjøre i stedet:
1. Bruk ny VKT App
Last den ned i App store eller Google butikken.
Kjøp billett før du går om bord. Du kan betale med Vipps og bankkort i appen.
Du kan også få billett tilsendt fra familie eller venner i den nye VKT appen.
2. Bruk reisekortet ditt
Du kan fylle opp reisekortet i vår nettbutikk på vkt.no eller på vårt kundesenter og salgskontor.
3. Kjøp billett på kundesenter eller salgskontor
-
VKT Kundesenter på Tønsberg rutebilstasjon
-
Narvesen Sandefjord stasjon
-
Narvesen Sande
4. Betal med kontanter
Det er fortsatt mulig å kjøpe billett med kontanter om bord.
Om du fortsatt ønsker å betale med bankkort så anbefaler vi deg å ta kontakt med banken din for løsning.
💳Med Visa eller Mastercard kan du bare tæppe ved kjøp av billett – ingen kode nødvendig! Raskt og enkelt!
Velkommen om bord!