Utvidelse Sone Vkt Bestilling

Utvidet sonen Revetal og Steinsnes for VKT Bestilling

VKT Bestilling har utvidet sonen på Steinsnes i Horten og på Revetal samt endret tider på lørdager.
Publisert: mandag 17. februar 2020 - 14.43

I Åsen og Steinsnes i Horten kan du benytte VKT Bestilling for reiser til/fra Horten rb.st, Meny Borre og Linden Park. 
Tjenesten VKT Bestilling er tilgjengelig mellom kl. 09:00–13:00 på hverdager og mellom kl. 10:00 - 14:00lørdager og er åpen for alle og har et høyere servicenivå enn det som er mulig å tilby med ordinære busstilbud. 

Revetal kan du benytte tilbudet innenfor en radius på ca. 5 km til/fra Revetal skysstasjon.  

Enkleste måte å benytte VKT Bestilling på er å laste ned appen VKT Bestilling, men man kan også bestille via nettløsning man finner på vkt.no/bestilling og pr telefon 33 30 01 00 mellom kl. 08:45 – 13:15 på hverdager og mellom 09:45 - 14:15lørdager.

Last ned i App Store 
Last ned i Google play

Hvordan bestille i appen VKT Reise:

Enkleste måte å benytte VKT Bestilling på er å laste ned appen VKT Bestilling. 

Last ned i App Store 
Last ned i Google play 


1.
 Opprett profil (telefonnummer) og bekreft ved å legge inn SMS-kode du mottar.

  1. Velg start-/stoppsted for din reise
    HORTEN:Fra hjemmeadresse eller nærmeste holdeplass.
    TIL Horten rb.st,  Meny Borre eller Linden Park. Du kan også velge å reise innenfor sonen Steinsnes eller Åsen.
    RE: Fra hjemmeadresse*/nærmeste holdeplass* til Revetal sentrum. * Gjelder innenfor en omkrets på 5 km målt fra Revetal sentrum.
    Velg tidspunkt for reisen.
    VKT Bestilling kjører mellom kl. 09:00–13:00hverdager og mellom 10:00 - 14:00 lørdager. (Kjører ikke på offentlige helligdager).
  2. Appen finner beste egnede alternativ. Velg den som passer deg og trykk Bestill. Appen vil vise hentetid og du vil motta varsel og info om turen fortløpende. Du kan følge minibussen i kartet.
    Det kan være flere som vil reise med samme tur og derfor kan det bli endringer i hentetidspunkt. Følg derfor med i appen for endringer. 
  3. Betaling –
    • lik pris som for en sone i buss.
    • Du kan kjøpe områdebillet i appen VKT Mobilbillett (for Horten velg S1 – Vestfold Nord. For Revetal velg S2 – Tønsberg) 
    • Betal med med Vipps (velg kjøp og betal) til nummer 576250.
    • Betal med kort i minibussen. 
    • Har du Vestfoldkort med gyldig periode kan du også benytte dette.

Husk at du også må bestille turen hjem igjen – på samme måte!


Områder VKT Bestilling vil være tilgjengelig i:

 

Horten, Områdene Steinsnes og Åsen: 

Steinsnes: 
Områder innenfor rød strek er områder der tjenesten VKT Bestilling kan bestilles. Ble utvidet 24. februar 2020. 

Fra hjemmeadresse eller nærmeste holdeplass TIL Horten rb.st eller Linden Park. Du kan også velge å reise innenfor sonen Steinsnes.

Google maps kart

Åsen:
Områder innenfor rød strek er områder der tjenesten VKT Bestilling kan bestilles.

Fra hjemmeadresse eller nærmeste holdeplass TIL Horten rb.st eller Linden Park. Du kan også velge å reise innenfor sonen Åsen

Google maps kart

 

Re
Områder innenfor rød strek er områder der tjenesten VKT Bestilling kan bestilles. Ble utvidet 24. februar 2020. 

Fra hjemmeadresse*/nærmeste holdeplass* til Revetal sentrum.
* Gjelder innenfor en omkrets på 5 km målt fra Revetal sentrum.

Google maps kart

 

Last ned VKT Bestilling i App Store 
Last ned VKT Bestilling i Google play 

 

Målet med pilotforsøket
For å redusere bilbruken må framtidas transportløsninger være fleksible og lett tilgjengelige for brukerne. Det er behov for å utvikle og få erfaringer med bestillingstransport i både byer og spredtbygde områder og målet med pilotforsøket er å kartlegge om dette gir et tilfredsstillende resultat med hensyn på kostnader, passasjerer og samkjøring. Forsøk som VKT Bestilling vil også gi nyttige erfaringer til bruk i framtidige løsninger innenfor kollektiv.

VKT Bestilling vi gi et vesentlig bedre tilbud for innbyggerne i områdene dette skal testes ut i og vi er svært spent på hvordan dette vil bli tatt imot. Vi håper mange vil teste med oss. Vi er åpne for innspill og tar gjerne imot erfaringer slik at vi kan utvikle tjenesten videre på en best mulig måte videre.

Det er GoMobile, et teknologiselskap i Kristiansand, som er leverandør av løsningene og vi er svært fornøyd med samarbeidet så langt. 

Hovedutvalg for samferdsel og areal har bevilget midler til pilotforsøket og det skal legges fram politisk sak i 2020 med evaluering av prosjektene samt forslag til eventuell videre drift og finansiering