Du kan overføre gyldige 7-dagersbilletter og 30-dagersbilletter til ny telefon (dersom du benytter samme mobilnummer.) 

  1. Last ned VKT Mobilbillett på ny telefon.
  2. Åpne appen og godkjenn salgs- og bruksvilkår.
  3. Godta personvernerklæring.
  4. Legg inn ditt telefonnummer.
  5. Trykk JA på spørsmålet om du vil benytte profilen på denne telefonen.
  6. Motta aktiveringskode pr sms. Fyll inn denne og følg stegene videre.

Har du byttet mobilnummer? Kjøp ny periode i appen og benytt vårt skjema under dersom du skal søke refusjon om gjenstående enkeltdager.  
Refusjonsbeløpet regnes fra den dagen vi mottar forespørselen om refusjon fra deg. Husk at du må betale 100 kroner i gebyr per ekspedisjon. 

Har du mistet ditt skolekort? Ta kontakt med skolen du går på.

Refusjon av periodebilletter: 

Hvis du ikke lenger kan bruke din periodebillett, pga. flytting, endring av reisemønster eller sykemelding kan du søke om å få resterende dager refundert. 
Refusjon forutsetter at beløpet for refusjon overstiger kr 100 da det trekkes et ekspedisjonsgebyr på kr 100 når tilbakebetalingen gjøres. Refusjonsbeløpet regnes fra den dagen vi mottar forespørselen om refusjon fra deg.

Refusjoner fra reisekort medfører at reisekortet sperres.

Fyll ut skjema nedenfor med info vi trenger så vil vi hjelpe deg så raskt som mulig.

Defekt reisekort

Har reisekortet ditt sluttet å virke? Vi erstatter defekte reisekort, uten synlige skader, kostnadsfritt.

Du får hjelp til å overføre billetter til nytt reisekort på kundesenteret vårt på Tønsberg rb.st. Er reisekortet ditt synlig skadet må du betale 50 kroner for å få overført billetten eller reisepengene til et nytt reisekort.

Har du ikke anledning til å komme til Tønsberg?

Fyll ut skjema nedenfor med info vi trenger så vil vi hjelpe deg så raskt som mulig.

Rette innehaver er den personen som enten har registeret reisekortet i nettbutikken vår eller som, ved hjelp av kjøpskvittering med reisekortnummer og bankutskrift, kan dokumentere at han eller hun er rette eier av reisekortet.

Ødelagt reisekort

Er reisekortet ditt synlig skadet må du betale 50 kroner for å få overført billetten eller reisepengene til et nytt reisekort. Du betaler 50 kroner for et nytt kort og dette kan kjøpes på vårt kundesenter på Tønsberg rb.st og salgskontorer. Du kan også kjøpe reisekort om bord på våre lokalbusser når fordører er åpen. 

Du får hjelp til å overføre billetter til nytt reisekort ved kundesenteret vårt på Tønsberg rb.st.  

Har du ikke anledning til å komme til Tønsberg?

Fyll ut skjema nedenfor med info vi trenger etter at du har kjøpt et nytt reisekort.

Mistet eller stjålet reisekort 

Har du mistet reisekortet ditt og kan dokumentere at du er rette innehaver av reisekortet? Vi hjelper deg gjerne med å overføre innhold på reisekortet ditt til et nytt reisekort ved kundesenteret vårt på Tønsberg rb.st. Du betaler 50 kroner for et nytt kort.

Har du ikke anledning til å komme til Tønsberg?

Da må du først kjøpe et nytt reisekort på et Narvesen salgskontor eller på lokalbuss (kun tilgjengelig på buss i perioder med åpen fordør) og deretter fylle ut skjema nedenfor med info vi trenger.

Rette innehaver er den personen som enten har registeret reisekortet i nettbutikken vår eller som, ved hjelp av kjøpskvittering med reisekortnummer og bankutskrift, kan dokumentere at han eller hun er rette eier av reisekortet.

Avslutte reisekort

Trenger du ikke lenger ditt reisekort pga.  flytting eller sykemelding kan du søke om å få resterende dager av periodeproduktet og reisepenger refundert. 

Fyll ut skjema nedenfor med info vi trenger så vil vi hjelpe deg så raskt som mulig.

Refusjon forutsetter at beløpet for refusjon overstiger kr 100 da det trekkes et ekspedisjonsgebyr på kr 100 når refusjonen gjøres. Refusjonsbeløpet regnes fra den dagen vi mottar forespørselen om refusjon fra deg. Reisekortet sperres ved refusjon. 

Angrerett for kjøp i nettbutikk

For periodebilletter har du angrerett i 14 dager fra levering, det vil si når periodebilletten er lagt i reisekortet. Angreretten faller bort når periodebilletten er tatt i bruk. Hvis det ikke er andre gyldige periodebilletter i reisekortet vil dette skje samtidig med at periodebilletten legges i kortet.

Ved påfylling av reisepenger i reisekortet har du ikke angrerett.

Hvis du vil bruke angreretten din, må du melde ifra om dette til oss innen fristen. For å refundere kjøp må du møte opp ved vårt kundesenter på Tønsberg rb.st og ha med deg reisekortet og kvittering av kjøpet fra nettbutikken. 

Fyll ut skjema ved behov