I vår nettbutikk kan du fylle opp reisekort med perioder og reisepenger.  Før du kan benytte vår nettbutikk må du ha et reisekort.

Reisekort får du kjøpt på vårt kundesenter og på våre salgskontor og på bussene. 

Vår nettbutikk finner du her Fyll på kort

Status i nettbutikken blir først oppdatert når ditt kort har vært i kontakt med en billettmaskinen i en buss. Når systemet får tilbakemelding om at distribusjonen er vellykket blir statusen oppdatert i nettbutikken.

Den gamle perioden teller seg ferdig og er den som vises. Når din gamle periode er brukt opp vil den nye bli aktivert neste gang reisekortet valideres/er i kontakt med en billettmaskin. Da vil det i displayet vise antall dager du har igjen på den nye perioden som er aktivisert.

Det kan ta inntil 3 timer fra kjøp til billetten er på ditt reisekort. 

Dersom du ønsker å endre betegnelsen på et Reisekort etter at dette er lagt inn i nettbutikken må du slette kortet og registrere det inn på nytt under den nye betegnelsen som du ønsker å benytte.

Ja, du kan kjøpe flere reiseprodukt på en gang. Det er likevel viktig å være klar over at rekkefølgen for aktivering av periodeprodukter er tilfeldig, slik at vi ikke kan garantere hvilke periode som først vil bli aktivert ved kjøp av flere ulike periodelengder samtidig.

Vi vil av den grunn anbefale at man ikke kjøper ny periode før den første allerede er levert og aktivert.

Ja, du velger selv hvor mange Reisekort du vil knytte til en brukerkonto. Dette er veldig praktisk siden man kan styre alle kortene til familien fra en brukerkonto.

Ved gjennomført betaling skal man komme tilbake til siden som viser "Ditt kjøp er fullført".
Dersom dette ikke skjer så vil produktet eller verdipåfyllingen ikke være registrert i nettbutikken.
Betalingstransaksjonen vil kunne fremstå som gjennomført, men beløpet er kun reservert og vil ikke bli belastet. Dette vil bli frigitt etter noen dager i henhold til din banks rutiner.


Er du i tvil om kjøpet ble registrert så kan du gå tilbake til menyen ”Siste transaksjoner” i nettbutikken. Dersom ordren ikke er registrert her, så er ikke kjøpet effektuert og produktene vil ikke leveres.

Er ordren registret er kjøpet registrert og vil bli levert og vil være klart på reisekortet innen 3 timer.

Ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 33 30 01 00 dersom du har spørsmål. 

Dette kan skyldes:

  • Feil med ditt Reisekort
  • Feil med billettmaskinen

Er du i tvil om kjøpet i nettbutikken gikk som det skulle: 
Ved gjennomført betaling skal man komme tilbake til siden som viser "Ditt kjøp er fullført". Dersom dette ikke skjedde så vil produktet eller reisepengerpåfyllingen ikke være registrert i nettbutikken. Av og til vil betalingstransaksjonen kunne fremstå som gjennomført, men beløpet er da i dette tilfellet kun reservert. Dette beløpet vil bli frigitt etter noen dager i henhold til din banks rutiner.

Er du i tvil om kjøpet ble registrert så kan du gå tilbake til menyen ”Siste transaksjoner” i nettbutikken. Dersom ordren ikke er registrert her, så er ikke kjøpet gjennomført og produktet vil ikke bli levert.

Har du spørsmål? Kom innom vårt kundesenter på Tønsberg rb.st. eller ring 33 30 01 00 så vil vi hjelpe deg.

Skolekort skal ikke fylles opp med verdi eller perioder i nettbutikken. Ta en tur innom et salgskontor så hjelper vi deg slik at du får et ordinært reisekort.

Har du mistet mobilen eller ditt reisekort? Er reisekortet defekt eller ødelagt? 

Her finner du informasjon om hvordan du får overført billetten din til ny mobil eller nytt reisekort.

Nettbutikken viser oversikt over hvilke kjøp du har foretatt og gjenstående reisepenger på reisekortet og tid igjen på periodebilletten.

Perioden du kjøper på nettbutikken vil bli aktivisert første gang du registrerer kortet på en buss. Du vil da se hvor mange dager du har igjen i displayet på kortleseren.

Du kan ikke se hvilke reiser du har gjennomført i nettbutikken. 

Dersom du benytter appen VKT Mobilbillett vil du ha oversikt over hvilke billetter du har kjøpt i appen.

For å se hva du har på ditt reisekort, kan du registrere en bruker i nettbutikken og legge til ditt reisekort med kortnummeret som du finner bak på ditt reisekort, eller på en kvittering fra påfylling.

I nettbutikken får du god oversikt over dine produkter og reisepenger som er igjen.

Angrerett for kjøp i nettbutikk

For periodebilletter har du angrerett i 14 dager fra levering, det vil si når periodebilletten er lagt i reisekortet. Angreretten faller bort når periodebilletten er tatt i bruk. Hvis det ikke er andre gyldige periodebilletter i reisekortet vil dette skje samtidig med at periodebilletten legges i kortet.

Ved påfylling av reisepenger i reisekortet har du ikke angrerett.

Hvis du vil bruke angreretten din, må du melde ifra om dette til oss innen fristen. For å refundere kjøp må du møte opp ved vårt kundesenter på Tønsberg rb.st og ha med deg reisekortet og kvittering av kjøpet fra nettbutikken.