Passasjerer som reiser og kjøper en billett/periode eller fyller på reisepenger inngår en reiseavtale med lokalbusser i Vestfold. Reiseavtalen gir rett til transport med selskaper som kjører på kontrakt for Vestfold fylkeskommune.
Reisevilkårene er en del av denne avtalen.
Reisevilkårene gjelder for alle som befinner seg på transportmidler til selskap som utfører oppdrag på kontrakt for Vestfold fylkeskommune.
Øvrige bestemmelser
Det er ikke plassgaranti på lokalbusser.
Det er viktig å vise tydelig signal når man skal være med bussen.
Du er selv ansvarlig for å ha gyldig billett når du reiser. Uten gyldig billett vil du få gebyr i en billettkontroll.
Betingelser for bruk av nettbutikk
Fyll opp i god tid før du skal reise - minimum 3 timer før du skal ta bussen
Det kan ta noe tid fra du fyller på reisekortet ditt i nettbutikken til det er oppdatert i billettmaskinen i bussene. Fyll derfor opp i god tid før du skal på bussen.
Vi anbefaler deg å fylle på hos et av våre salgskontor eller på bussen dersom det er mindre enn 3 timer til du skal ta bussen.
Ny periodebillett kan du kjøpe i god tid før den perioden du er inne i går ut. Den nye perioden begynner ikke å løpe før du tar billetten i bruk på bussen.
Betaling
Du kan betale med betalingskort eller Vipps.
Ved handel blir betalingen behandlet av PayEx, som tilbyr en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard. All kortinformasjon blir oppbevart i tråd med kortselskapenes regelverk.
Angrerett
For periodebilletter kjøpt i nettbutikken har du angrerett i 14 dager fra levering, det vil si når periodebilletten er lagt i reisekortet. Angreretten faller bort når periodebilletten er tatt i bruk. Hvis det ikke er andre gyldige periodebilletter i reisekortet vil dette skje samtidig med at periodebilletten legges i kortet.
Ved påfylling av reisepenger i reisekortet har du ikke angrerett.
Hvis du vil bruke angreretten din, må du melde ifra om dette til oss innen fristen. For å refundere kjøp må du kontakte oss. Du må kunne vise til kvittering av kjøpet fra nettbutikken.
Reklamasjon
Dersom du oppdager feil eller mangler, må du gi skriftlig melding (i e-post eller brev) om dette innen rimelig tid. Du får informasjon om hva du skal gjøre videre.
Reglene for reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).
Forbehold
Vi tar forbehold om eventuelle endringer på priser og billetter.
Det kan forekomme at enkelte billettmaskiner ikke er oppdatert med din siste ordre.
Forhold som vi ikke kan påvirke, eksempelvis tredjeparts feil ved overføring av data eller transaksjoner, kan påvirke leveransen av ordren.