Betalingsmåter:
Du finner oversikt over alle muligheter for å kjøpe bussbilletter til lokalbussene i Vestfold her
Du kan ringe 33 30 01 00 om du ønsker mer informasjon.
Betalingsmåter:
Du finner oversikt over alle muligheter for å kjøpe bussbilletter til lokalbussene i Vestfold her
Du kan ringe 33 30 01 00 om du ønsker mer informasjon.
Vårt kundesenter kan du besøke på Tønsberg rutebilstasjon.
Oversikt over våre salgskontor finner du her. På våre salgskontor kan du kjøpe reisekort, fylle på periodekort og verdi. Våre salgskontor har også rutetabeller tilgjengelig.
Har du Reisekort fra før kan du fylle opp dette ved å benytte vår nettbutikk.
Du kan kjøpe reisekort på våre salgskontor og vårt kundesenter på Tønsberg rutebilstasjon. Det kan også kjøpes på bussene.
Reisekortet koster 50 kr.
Fyll opp ditt reisekort i vår nettbutikk ved å trykke på "Fyll på kort". Det er enkelt å fylle opp kortet selv i nettbutikken og du kan legge inn flere reisekort på en bruker. Dette gjør det enkelt for familier siden man kan adminstrere alle reisekortene til hele familien fra et sted.
Du kan også fylle opp ditt reisekort på våre salgskontor og vårt kundesenter.
Vårt kundesenter ligger på Tønsberg rutebilstasjon. Ta turen innom så vil vi hjelpe deg med ruteopplysning, hittegods og kjøp av produkter.
Salgskontorer har vi på Narvesen i Sande og Sandefjord. Der får du kjøpt reisekort og fylt på med ønsket produkt.
Har du mistet mobilen eller ditt reisekort?
Her finner du informasjon om hvordan du får overført billetten din til ny mobil eller nytt reisekort.
Du kan kjøpe billett med bankkort på bussene.
Fra 11. august 2025 kan du ikke lenger betale om bord med bankkort som ikke støtter offline kjøp.
Hvorfor skjer dette?
Betalingsløsningen på bussene krever at kortene støtter offline betaling og dette fører til at bl.a kort som kun har BankAxept-funksjon blir ikke lenger støttet. Det samme gjelder visa og mastercard som ikke har støtte for offline betaling og kjøp i nettbutikker.
Se på kortet ditt:
Står det bare BankAxept, uten Visa eller Mastercard-logo?
→ Da vil det ikke fungere på bussen fra 11. august.
Har du et kort med både BankAxept + Visa/Mastercard-logo?
→ Da kan du fortsatt bruke det, så lenge Visa/Mastercard-delen er aktivert og det kan benyttes på offline betalingsterminaler og kjøp i nettbutikk.
→ Husk å aktivere kortet for tæpping i banken din.
→ Usikker på om ditt bankkort støtter offline betaling og tæpping? Ta kontakt med banken din!
1. Bruk ny VKT App
Last den ned i App store eller Google butikken.
Kjøp billett før du går om bord. Du kan betale med Vipps og bankkort i appen.
Du kan også få billett tilsendt fra familie eller venner i den nye VKT appen.
2. Bruk reisekortet ditt
Du kan fylle opp reisekortet i vår nettbutikk på vkt.no eller på vårt kundesenter og salgskontor.
3. Kjøp billett på kundesenter eller salgskontor
VKT Kundesenter på Tønsberg rutebilstasjon
Narvesen Sandefjord stasjon
Narvesen Sande
4. Betal med kontanter
Det er fortsatt mulig å kjøpe billett med kontanter om bord.
Om du fortsatt ønsker å betale med bankkort så anbefaler vi deg å ta kontakt med banken din for løsning.
💳Med Visa eller Mastercard som fungerer offline kan du bare tæppe ved kjøp av billett – ingen kode nødvendig! Raskt og enkelt!
OBS! Velger du å kjøpe billett om bord med Mastercard så vil Mastercard reservere 10 kroner. Disse 10 kronene blir kun reservert og vil bli frigitt igjen.
Velkommen om bord!
Med overgang menes bytte fra lokalbuss til lokalbuss for videre reise innen gyldighetstiden på billetten.
Gyldigheten er avhengig av reisestrekning og beregnes slik: 60 minutter + 30 minutter pr sone det betales for.
Har du betalt for hele reisen må du på neste buss opplyse sjåføren om overgang og vise billetten.
Dersom bussen er forsinket, og tid for gyldig billett er oversteget, er billett fortsatt gyldig fram til bestemmelsesstedet.
Dette gjelder også ved overgang.
Ved endring av passasjerkategori, for eksempel fra UngVoksen til Voksen, er du ansvarlig for å endre kategori om du har et aktivt billettprodukt. Ta kontakt med vårt kundesenter på Tønsberg rb.st så hjelper vi deg med dette.
Du kan også benytte vårt skjema her
Har du mistet mobilen eller ditt reisekort? Er reisekortet defekt eller ødelagt?