Kjøp og påfylling

  • Priser for Mobilbillett.
    Priser for enkeltbilletter kjøpt om bord i bussen.
    Priser Vestfoldkort (periodekort). 
    Priser Reisepenger.
    Priser for ledsager.
    Pris for hund.
    Pris for sykkel.

  • Betalingsmåter:

    • Du kan kjøpe både enkeltbilletter, 24 timersbillett og perioder i app´en VKT Mobilbillett 

    • Du kan fylle opp ditt reisekort med periode i nettbutikken

    • Du kan kjøpe enkeltbilletter, billetthefte, 24 timersbilletter og periodekort på våre salgskontor og kundesenter i Vestfold.
       
    • Ønsker du å kjøpe billett med kontanter må du benytte våre salgskontor og kundesenter i Vestfold.

    • Billetthefter kan sendes i posten mot faktura for de som bor langt unna salgskontor. Les mer her  

    • Du kan kjøpe enkeltbilletter i appen Entur.

    • Du kan kjøpe enkeltbilletter i appen Vy og på Vy.no. Du kan også kjøpe billett for andre i appen og fra vy.no. 

    • Du kan kjøpe enkeltbillett direkte i Vipps på nummer 102026, men du må da legge inn beløpet selv pga. Vipps tjenesten ble endret 1. desember.  
      Voksen 1 sone:  41,-          Barn og Honnør 1 sone:  21,-

      Voksen 2 soner: 49,-        Barn og Honnør 2 sone:  25,-
      Voksen 2 soner: 57,-        Barn og Honnør 2 sone:  29,-

    • SMS billett: 

      Kjøp av voksen enkeltbillett: Send en sms med teksten BUSS V til telefonnummer 1920. Pris 41.-
      Kjøp av honnør enkeltbillett:Send en sms med teksten BUSS H til telefonnummer 1920. Pris 21,-
      Kjøp av barn enkeltbillett (6-17 år): Send en sms med teksten BUSS B til telefonnummer 1920. Pris 21,-

      Alle billettene gjelder for en sone og er gyldige i 90 min fra kjøpstidspunkt. Gjelder kun for reiser med lokalbusser i Vestfold. Beløpet for billetten blir trekt på mobilabonnementet eller kontantkortet ditt.

    Du kan ringe 33 30 01 00 om du ønsker mer informasjon.

     

    På salgskontor og kundesenter
    Oversikt over våre salgskontor finner du her.  På våre salgskontor kan du kjøpe reisekort, fylle på periodekort og verdi. Våre salgskontor har også rutetabeller tilgjengelig.   


    Nettbutikk

    Har du Reisekort kan du fylle opp dette ved å benytte vår nettbutikk.

    Nytt fra 30. mars 2020:
    Perioden starter nå automatisk en dag etter kjøpstidspunkt, uavhengig av om du bruker kortet eller ikke.
    Kjøp kun 1 periode pr. kortDet vil ikke være mulig å fylle på verdi i nettbutikken inntil videre. 


    Endringene gjøres som følge av coronautbruddet og er et tiltak for å begrense kontakt med sjåfør.


    Reisekort
    Koster 50 kroner og disse kjøper du på våre salgskontor og på vårt kundesenter på Tønsberg rb.st.

     

  • Du kan kjøpe reisekort på våre salgskontor og vårt kundesenter på Tønsberg rutebilstasjon.
    Reisekortet koster 50 kr.  

  • Fyll opp ditt reisekort i vår nettbutikk ved å trykke på "Fyll på kort". Det er enkelt å fylle opp kortet selv i nettbutikken og du kan legge inn flere reisekort på en bruker. Dette gjør det enkelt for familier siden man kan adminstrere alle reisekortene til hele familien fra et sted.

    Fyll på kort her

    Du kan også fylle opp ditt reisekort på våre salgskontor og vårt kundesenter

    Vår brukerveiledning for nettbutikken finner du her

  • Vårt kundesenter ligger på Tønsberg rutebilstasjon. Ta turen innom så vil vi hjelpe deg med ruteopplysning, hittegods og kjøp av produkter.

    Salgskontorer har vi på Narvesen i Sande, Horten, Sandefjord og Larvik. Der får du kjøpt reisekort og fylt på med ønsket produkt.

    Har du mistet mobilen eller ditt reisekort?
    Her finner du informasjon om hvordan du får overført billetten din til ny mobil eller nytt reisekort.

     

  • I tider med stengte fordører kan man ikke kjøpe billett på bussen.

    Når fordørene er åpne kan man betale med bankkort på bussen.

    Vi anbefaler å benytte kontaktløse kort:
    Kontaktløse kort gjør betalingen enklere og raskere. Kjøpene gjennomføres på mindre enn et halvt sekund, og brukeren trenger ikke å oppgi PIN-kode så lenge beløpet ikke overstiger 500 kroner. Kjøpet skjer i det kortet berører betalingsterminalen; terminalen gir fra seg et «biip» og displayet bekrefter at transaksjonen er gjennomført. De nye kontaktløse kortene inneholder også den samme funksjonaliteten som de tradisjonelle kortene, og ved større kjøp må brukeren bekrefte betalingen ved å skrive inn PIN-koden.

     

  • Med overgang menes bytte fra lokalbuss til lokalbuss for videre reise innen gyldighetstiden på billetten.

    Gyldigheten er avhengig av reisestrekning og beregnes slik: 60 minutter + 30 minutter pr sone det betales for.

    Har du betalt for hele reisen må du på neste buss opplyse sjåføren om overgang og vise billetten.
    Dersom bussen er forsinket, og tid for gyldig billett er oversteget, er billett fortsatt gyldig fram til bestemmelsesstedet.
    Dette gjelder også ved overgang.



  • Ved endring av passasjerkategori, for eksempel fra UngVoksen til Voksen, er du ansvarlig for å endre kategori om du har et aktivt billettprodukt. Ta kontakt med  vårt kundesenter på Tønsberg rb.st så hjelper vi deg med dette. 

    Du kan også benytte vårt skjema her

     

  • Har du mistet mobilen eller ditt reisekort? Er reisekortet defekt eller ødelagt? 

    Her finner du informasjon om hvordan du får overført billetten din til ny mobil eller nytt reisekort.

Fant du det du lette etter?