På buss: Når du skanner ditt reisekort på bussen vil resterende dager vises i displayet. Om du har verdikort, kan du be om kvittering ved kjøp av billett. Resterende saldo vises på kvitteringen.  

På salgskontor: Reis innom et av våre salgskontor. Spør en av våre kundebehandlere om de kan sjekke saldo/resterende dager på ditt reisekort.

På nettbutikk: Du kan lage en bruker i vår nettbutikk. Registrer ditt reisekort med ditt reisekortnummer som du finner på selve reisekortet ditt og på kvittering ved påfylling og kjøp. Når kortet er registrert vil saldo/resterende dager vises på din bruker.

Android telefon: Har du android telefon kan du laste ned appen VKT Mobilbillett og benytte funksjonen «Les reisekort». Legg reisekortet bak på telefonen (uten deksel) og du vil få saldo på kortet ditt. Denne tjenesten er dessverre ikke tilgjengelig på iPhone.




Betalingsmåter:

Du finner oversikt over alle muligheter for å kjøpe bussbilletter til lokalbussene i Vestfold her

Du kan ringe 33 30 01 00 om du ønsker mer informasjon.

 

Salgskontor og kundesenter

Vårt kundesenter kan du besøke på Tønsberg rutebilstasjon.

Oversikt over våre salgskontor finner du her.  På våre salgskontor kan du kjøpe reisekort, fylle på periodekort og verdi. Våre salgskontor har også rutetabeller tilgjengelig.   


Nettbutikk

Har du Reisekort fra før kan du fylle opp dette ved å benytte vår nettbutikk.

 

Du kan kjøpe reisekort på våre salgskontor og vårt kundesenter på Tønsberg rutebilstasjon. Det kan også kjøpes på bussene.
Reisekortet koster 50 kr.  

Fyll opp ditt reisekort i vår nettbutikk ved å trykke på "Fyll på kort". Det er enkelt å fylle opp kortet selv i nettbutikken og du kan legge inn flere reisekort på en bruker. Dette gjør det enkelt for familier siden man kan adminstrere alle reisekortene til hele familien fra et sted.

Fyll på kort her

Du kan også fylle opp ditt reisekort på våre salgskontor og vårt kundesenter

Vårt kundesenter ligger på Tønsberg rutebilstasjon. Ta turen innom så vil vi hjelpe deg med ruteopplysning, hittegods og kjøp av produkter.

Salgskontorer har vi på Narvesen i Sande, Horten, Sandefjord og Larvik. Der får du kjøpt reisekort og fylt på med ønsket produkt.

Har du mistet mobilen eller ditt reisekort?
Her finner du informasjon om hvordan du får overført billetten din til ny mobil eller nytt reisekort.

Du kan kjøpe billett med bankkort på bussene.

Vi anbefaler å benytte kontaktløse kort:
Kontaktløse kort gjør betalingen enklere og raskere. Kjøpene gjennomføres på mindre enn et halvt sekund, og brukeren trenger ikke å oppgi PIN-kode så lenge beløpet ikke overstiger 500 kroner. Kjøpet skjer i det kortet berører betalingsterminalen; terminalen gir fra seg et «biip» og displayet bekrefter at transaksjonen er gjennomført. De nye kontaktløse kortene inneholder også den samme funksjonaliteten som de tradisjonelle kortene, og ved større kjøp må brukeren bekrefte betalingen ved å skrive inn PIN-koden.

Med overgang menes bytte fra lokalbuss til lokalbuss for videre reise innen gyldighetstiden på billetten.

Gyldigheten er avhengig av reisestrekning og beregnes slik: 60 minutter + 30 minutter pr sone det betales for.

Har du betalt for hele reisen må du på neste buss opplyse sjåføren om overgang og vise billetten.
Dersom bussen er forsinket, og tid for gyldig billett er oversteget, er billett fortsatt gyldig fram til bestemmelsesstedet.
Dette gjelder også ved overgang.

Ved endring av passasjerkategori, for eksempel fra UngVoksen til Voksen, er du ansvarlig for å endre kategori om du har et aktivt billettprodukt. Ta kontakt med  vårt kundesenter på Tønsberg rb.st så hjelper vi deg med dette. 

Du kan også benytte vårt skjema her

Har du mistet mobilen eller ditt reisekort? Er reisekortet defekt eller ødelagt? 

Her finner du informasjon om hvordan du får overført billetten din til ny mobil eller nytt reisekort.

Ja, det kan du! Du kan kjøpe både enkeltbilletter, 24-timersbillett og Vestfoldkort (7 og 30 dager).  

Enkeltbilletter kan du kjøpe mens du venter på bussen.  

Last ned appen her

Datatrafikk
Du må ha datatrafikk ved påstigning og billettkontroll slik at du får vist dagens animasjon og lest av qr kode på QR-leseren og vist billett til billettkontrollør.

Knust skjerm
Mobilen må ha en leselig skjerm og den reisende er selv ansvarlig for å ha tilstrekkelig strøm eller batteri i mobiltelefonen. Reisende som ikke kan vise gyldig billett skal betale ordinær pris. Ved teknisk feil i app skal den reisende få reise gratis.

Det er ikke tillatt å kopiere eller overføre billetter på annen måte enn gjennom den funksjonalitet som støttes av appen til enhver tid.
Det er ikke tillatt å omsette billetter.

 

Dersom du skifter nettverk i det du kjøper billett i appen VKT Mobilbillett så vil betalingen bli reservert.

Hva menes med skiftet nettverk? Når man er hjemme så er mange påkoblet wifi/ hjemmenettverk. Når man kommer ut bytter telefonen over til f.eks 4G. Dette betyr at telefonen har byttet nettverk. Dersom man f.eks begynner prosessen med  kjøpe billetten når man er hjemme og så går ut mot holdeplassen og fortsetter prosessen der så har telefonen byttet nettverk og betalingen vil dessverre ikke gå igjennom, men beløpet blir reservert. 

Du må da kjøpe ny billett og beløpet for den første som ikke ble gjennomført vil bli tilbakeført. 

Har dette skjedd deg? 

Pengene blir tilbakeført din konto. 

Ved bruk av bankort: banken frigjør beløpet innen 2-3 virkedager. 
Vipps: Vipps vil frigjøre beløpet innen inntil 7 virkedager. 

Det er enkelt å overføre billetten din dersom du bytter telefon. Du får spørsmål om du ønsker dette når du har installert og åpner appen VKT Mobilbillett og taster inn ditt mobiltelefonnummer på den nye telefonen. 

Har du spørsmål eller trenger hjelp ta kontakt med vårt kundesenter på Tønsberg rb.st eller ring 33 30 01 00. 

Dersom skjermen er så knust at QR leseren ikke klarer å lese av skjermen så kan du dessverre ikke benytte mobilen til å kjøpe billetter.

Det er enkelt å overføre billetten din dersom du bytter telefon. Du får spørsmål om du ønsker dette når du har installert og åpner appen VKT Mobilbillett og taster inn ditt mobiltelefonnummer på den nye telefonen.

Har du spørsmål eller trenger hjelp ta kontakt med vårt kundesenter på Tønsberg rb.st eller ring 33 30 01 00.

Ja, du må ha datatrafikk ved påstigning og billettkontroll slik at du får vist dagens animasjon og lest av qr kode på QR-leseren og vist billett til billettkontrollør.

Det er ikke tillatt å kopiere eller overføre billetter på annen måte enn gjennom den funksjonalitet som støttes av appen til enhver tid.
Det er ikke tillatt å omsette billetter.

Det er standard prosedyre at det trekkes kr 10,-  i forbindelse med at man kobler opp et betalingskort til PayEx som betalingsformidler. Beløpet blir tilbakeført når man kjøper billett.

Den reisende er selv ansvarlig for å ha tilstrekkelig strøm eller batteri i mobiltelefonen for å vise billett ved påstigning og ved kontroll. 

Det er ikke tillatt å kopiere eller overføre billetter på annen måte enn gjennom den funksjonalitet som støttes av appen til enhver tid.
Det er ikke tillatt å omsette billetter.

Har du mistet ditt reisekort? Her finner du informasjon om hvordan du får overført billetten din til nytt reisekort.

Våre reisekort får du på vårt kundesenter på Tønsberg rb.st, våre salgskontor og på de fleste bussene. 
Reisekortet koster 50,- . Du kan betale både med kontanter og bankkort. 

Ved å registrere reisekortet ditt i vår nettbutikk kan du:

  • Få mistet/stjålet reisekort sperret og verdien overført til et nytt reisekort via vårt kundesenter
  • Få tilgang på "MinSide" på vkt.no
  • Fylle på perioder og verdi i nettbutikken
  • Reisekortet er fleksibelt i bruk slik at det fremdeles kan benyttes av flere personer innenfor samme kategori, men ikke på én og samme reise. 

Ønsker du å registrere deg? Lag en profil i vår nettbutikk og legg til ditt reisekort. 

Du reiser helt anonymt med et uregistrert reisekort. Vi lagrer ingen data om dine reiser med reisekortet og vi har ingen oversikt over transaksjonene du gjør. Det betyr samtidig at vi ikke kan hjelpe deg dersom du mister reisekortet. Da er eventuell verdi på kortet tapt om du skulle være uheldig å miste reisekortet ditt. Valget er ditt! 

Ønsker du å registrere deg? Lag en profil i vår nettbutikk og legg til ditt reisekort. 

Du kan registrere deg i vår nettbutikk og legge til ditt reisekort. Her kan kortet fylles på og fornyes digitalt. 

Nei, du kan ikke benytte våre enkeltbilletter, verdikort eller periodebilletter på VY sine togavganger.

Vi har billettsamarbeid med Vy

Når du kjøper en 30 dagers periodebillett i Vy-appen til/fra togstasjonene i Vestfold (gjelder også Drammen stasjon) får du mulighet til å kjøpe tilleggsproduktet Vestfoldkortet for kr. 500,-. Med dette produktet kan du reise så mye du ønsker med lokalbussene i hele Vestfold.

Student:
Er du student kan du kjøpe Tilleggsproduktet Vestfoldkortet Student for 300,- i Vy-appen.  
Med dette produktet kan du reise så mye du ønsker med lokalbussene i hele Vestfold.

Horten/Skoppum - Holmestrand:
Dersom du kjøper periodebillett i VY appen til/fra Skoppum stasjon eller Holmestrand stasjon kan du kjøpe tilleggsproduktet "Overgang til/fra Horten".
Pris: 200 kroner.

Dette produktet kan du benytte på:
Linje 70 til/fra Skoppum - Horten rb.st
Linje 02 mellom Horten rb.st og Holmestrand stasjon. 

 

Ta kontakt dersom du har spørsmål. 
Telefon: 33 30 01 00 eller kollektiv@vtfk.no