Billetter og priser

Hvordan betale for din reise
Det er lett å kjøpe billett før du går på bussen for de fleste og derfor ingen unnskyldning for å glemme det. Du kan betale direkte i Vipps, i app´en VKT Mobilbillett,  kjøpe via sms eller fylle opp ditt reisekort med periode i nettbutikken. Du kan også kjøpe enkeltbilletter, billetthefter, 24 timersbilletter og periodekort på våre salgskontor og på vårt kundesenter  på Tønsberg rb.st.


Har du ikke smarttelefon og ikke et salgskontor i nærheten? Ring oss gjerne på 177 eller 33 30 01 00 så hjelper vi deg gjerne med mer informasjon.

Har du reisekort med gyldig periodebillett eller skolekort (skolekort gjelder kun på skoledager, på reiser til og fra skolen) så kan du reise med dette.  Usikker på om din periode er gyldig? Ring oss på 33 30 01 00 så vil vi hjelpe deg.  

Våre salgskontor finner du her: 
Sande: Narvesen Sande torv
Horten: Narvesen Lilletorget
Sandefjord: Narvesen Sandefjord stasjon
Larvik: Narvesen Støtviggården 

Vårt kundesenter finner du på Tønsberg rb.st. 

I perioden med stengte fordører på bussene så kan man ikke kjøpe billett på bussen.

  • På buss: Når du skanner ditt reisekort på bussen vil resterende dager vises i displayet. Om du har verdikort, kan du be om kvittering ved kjøp av billett. Resterende saldo vises på kvitteringen.  

    På salgskontor: Reis innom et av våre salgskontor. Spør en av våre kundebehandlere om de kan sjekke saldo/resterende dager på ditt reisekort.

    På nettbutikk: Du kan lage en bruker i vår nettbutikk. Registrer ditt reisekort med ditt reisekortnummer som du finner på selve reisekortet ditt og på kvittering ved påfylling og kjøp. Når kortet er registrert vil saldo/resterende dager vises på din bruker.

    Android telefon: Har du android telefon kan du laste ned appen VKT Mobilbillett og benytte funksjonen «Les reisekort». Legg reisekortet bak på telefonen (uten deksel) og du vil få saldo på kortet ditt. Denne tjenesten er dessverre ikke tilgjengelig på iPhone.




  • Priser for Mobilbillett.
    Priser for enkeltbilletter kjøpt om bord i bussen.
    Priser Vestfoldkort (periodekort). 
    Priser Reisepenger.
    Priser for ledsager.
    Pris for hund.
    Pris for sykkel.

  • Betalingsmåter:

    • Du kan kjøpe både enkeltbilletter, 24 timersbillett og perioder i app´en VKT Mobilbillett 

    • Du kan fylle opp ditt reisekort med periode i nettbutikken

    • Du kan kjøpe enkeltbilletter, billetthefte, 24 timersbilletter og periodekort på våre salgskontor og kundesenter i Vestfold.
       
    • Ønsker du å kjøpe billett med kontanter må du benytte våre salgskontor og kundesenter i Vestfold.

    • Billetthefter kan sendes i posten mot faktura for de som bor langt unna salgskontor. Les mer her  

    • Du kan kjøpe enkeltbilletter i appen Entur.

    • Du kan kjøpe enkeltbilletter i appen Vy og på Vy.no. Du kan også kjøpe billett for andre i appen og fra vy.no. 

    • Du kan kjøpe enkeltbillett direkte i Vipps på nummer 102026, men du må da legge inn beløpet selv pga. Vipps tjenesten ble endret 1. desember.  
      Voksen 1 sone:  41,-          Barn og Honnør 1 sone:  21,-

      Voksen 2 soner: 49,-        Barn og Honnør 2 sone:  25,-
      Voksen 2 soner: 57,-        Barn og Honnør 2 sone:  29,-

    • SMS billett: 

      Kjøp av voksen enkeltbillett: Send en sms med teksten BUSS V til telefonnummer 1920. Pris 41.-
      Kjøp av honnør enkeltbillett:Send en sms med teksten BUSS H til telefonnummer 1920. Pris 21,-
      Kjøp av barn enkeltbillett (6-17 år): Send en sms med teksten BUSS B til telefonnummer 1920. Pris 21,-

      Alle billettene gjelder for en sone og er gyldige i 90 min fra kjøpstidspunkt. Gjelder kun for reiser med lokalbusser i Vestfold. Beløpet for billetten blir trekt på mobilabonnementet eller kontantkortet ditt.

    Du kan ringe 33 30 01 00 om du ønsker mer informasjon.

     

    På salgskontor og kundesenter
    Oversikt over våre salgskontor finner du her.  På våre salgskontor kan du kjøpe reisekort, fylle på periodekort og verdi. Våre salgskontor har også rutetabeller tilgjengelig.   


    Nettbutikk

    Har du Reisekort kan du fylle opp dette ved å benytte vår nettbutikk.

    Nytt fra 30. mars 2020:
    Perioden starter nå automatisk en dag etter kjøpstidspunkt, uavhengig av om du bruker kortet eller ikke.
    Kjøp kun 1 periode pr. kortDet vil ikke være mulig å fylle på verdi i nettbutikken inntil videre. 


    Endringene gjøres som følge av coronautbruddet og er et tiltak for å begrense kontakt med sjåfør.


    Reisekort
    Koster 50 kroner og disse kjøper du på våre salgskontor og på vårt kundesenter på Tønsberg rb.st.

     

  • Du kan kjøpe reisekort på våre salgskontor og vårt kundesenter på Tønsberg rutebilstasjon.
    Reisekortet koster 50 kr.  

  • Fyll opp ditt reisekort i vår nettbutikk ved å trykke på "Fyll på kort". Det er enkelt å fylle opp kortet selv i nettbutikken og du kan legge inn flere reisekort på en bruker. Dette gjør det enkelt for familier siden man kan adminstrere alle reisekortene til hele familien fra et sted.

    Fyll på kort her

    Du kan også fylle opp ditt reisekort på våre salgskontor og vårt kundesenter

    Vår brukerveiledning for nettbutikken finner du her

  • Vårt kundesenter ligger på Tønsberg rutebilstasjon. Ta turen innom så vil vi hjelpe deg med ruteopplysning, hittegods og kjøp av produkter.

    Salgskontorer har vi på Narvesen i Sande, Horten, Sandefjord og Larvik. Der får du kjøpt reisekort og fylt på med ønsket produkt.

    Har du mistet mobilen eller ditt reisekort?
    Her finner du informasjon om hvordan du får overført billetten din til ny mobil eller nytt reisekort.

     

  • I tider med stengte fordører kan man ikke kjøpe billett på bussen.

    Når fordørene er åpne kan man betale med bankkort på bussen.

    Vi anbefaler å benytte kontaktløse kort:
    Kontaktløse kort gjør betalingen enklere og raskere. Kjøpene gjennomføres på mindre enn et halvt sekund, og brukeren trenger ikke å oppgi PIN-kode så lenge beløpet ikke overstiger 500 kroner. Kjøpet skjer i det kortet berører betalingsterminalen; terminalen gir fra seg et «biip» og displayet bekrefter at transaksjonen er gjennomført. De nye kontaktløse kortene inneholder også den samme funksjonaliteten som de tradisjonelle kortene, og ved større kjøp må brukeren bekrefte betalingen ved å skrive inn PIN-koden.

     

  • Med overgang menes bytte fra lokalbuss til lokalbuss for videre reise innen gyldighetstiden på billetten.

    Gyldigheten er avhengig av reisestrekning og beregnes slik: 60 minutter + 30 minutter pr sone det betales for.

    Har du betalt for hele reisen må du på neste buss opplyse sjåføren om overgang og vise billetten.
    Dersom bussen er forsinket, og tid for gyldig billett er oversteget, er billett fortsatt gyldig fram til bestemmelsesstedet.
    Dette gjelder også ved overgang.



  • Ved endring av passasjerkategori, for eksempel fra UngVoksen til Voksen, er du ansvarlig for å endre kategori om du har et aktivt billettprodukt. Ta kontakt med  vårt kundesenter på Tønsberg rb.st så hjelper vi deg med dette. 

    Du kan også benytte vårt skjema her

     

  • Har du mistet mobilen eller ditt reisekort? Er reisekortet defekt eller ødelagt? 

    Her finner du informasjon om hvordan du får overført billetten din til ny mobil eller nytt reisekort.

  • Priser for Mobilbillett.

  • Ja, det kan du! Du kan kjøpe både enkeltbilletter, 24-timersbillett og Vestfoldkort (7 og 30 dager).  

    Enkeltbilletter kan du kjøpe mens du venter på bussen.  

    Last ned appen:

     

    Datatrafikk
    Du må ha datatrafikk ved påstigning og billettkontroll slik at du får vist dagens animasjon og lest av qr kode på QR-leseren og vist billett til billettkontrollør.

    Knust skjerm
    Mobilen må ha en leselig skjerm og den reisende er selv ansvarlig for å ha tilstrekkelig strøm eller batteri i mobiltelefonen. Reisende som ikke kan vise gyldig billett skal betale ordinær pris. Ved teknisk feil i app skal den reisende få reise gratis.

    Det er ikke tillatt å kopiere eller overføre billetter på annen måte enn gjennom den funksjonalitet som støttes av appen til enhver tid.
    Det er ikke tillatt å omsette billetter.

     

  • Dersom du skifter nettverk i det du kjøper billett i appen VKT Mobilbillett så vil betalingen bli reservert.

    Hva menes med skiftet nettverk? Når man er hjemme så er mange påkoblet wifi/ hjemmenettverk. Når man kommer ut bytter telefonen over til f.eks 4G. Dette betyr at telefonen har byttet nettverk. Dersom man f.eks begynner prosessen med  kjøpe billetten når man er hjemme og så går ut mot holdeplassen og fortsetter prosessen der så har telefonen byttet nettverk og betalingen vil dessverre ikke gå igjennom, men beløpet blir reservert. 

    Du må da kjøpe ny billett og beløpet for den første som ikke ble gjennomført vil bli tilbakeført. 

    Har dette skjedd deg? 

    Pengene blir tilbakeført din konto. 

    Ved bruk av bankort: banken frigjør beløpet innen 2-3 virkedager. 
    Vipps: Vipps vil frigjøre beløpet innen inntil 7 virkedager. 

     

     

  • Det er enkelt å overføre billetten din dersom du bytter telefon. Du får spørsmål om du ønsker dette når du har installert og åpner appen VKT Mobilbillett og taster inn ditt mobiltelefonnummer på den nye telefonen. 

    Har du spørsmål eller trenger hjelp ta kontakt med vårt kundesenter på Tønsberg rb.st eller ring 33 30 01 00. 

  • Dersom skjermen er så knust at QR leseren ikke klarer å lese av skjermen så kan du dessverre ikke det. 

    Det er enkelt å overføre billetten din dersom du bytter telefon. Du får spørsmål om du ønsker dette når du har installert og åpner appen VKT Mobilbillett og taster inn ditt mobiltelefonnummer på den nye telefonen. 

    Har du spørsmål eller trenger hjelp ta kontakt med vårt kundesenter på Tønsberg rb.st eller ring 33 30 01 00. 

    Ved teknisk feil i app skal den reisende få reise gratis.

    Det er ikke tillatt å kopiere eller overføre billetter på annen måte enn gjennom den funksjonalitet som støttes av appen til enhver tid.
    Det er ikke tillatt å omsette billetter. 

  • Ja, du må ha datatrafikk ved påstigning og billettkontroll slik at du får vist dagens animasjon og lest av qr kode på QR-leseren og vist billett til billettkontrollør.

    Det er ikke tillatt å kopiere eller overføre billetter på annen måte enn gjennom den funksjonalitet som støttes av appen til enhver tid.
    Det er ikke tillatt å omsette billetter.

  • Det er standard prosedyre at det trekkes kr 10,-  i forbindelse med at man kobler opp et betalingskort til PayEx som betalingsformidler. Beløpet blir tilbakeført når man kjøper billett.

  • Den reisende er selv ansvarlig for å ha tilstrekkelig strøm eller batteri i mobiltelefonen. Reisende som ikke kan vise gyldig billett skal betale ordinær pris. Ved teknisk feil i app skal den reisende få reise gratis. 

    Det er ikke tillatt å kopiere eller overføre billetter på annen måte enn gjennom den funksjonalitet som støttes av appen til enhver tid.
    Det er ikke tillatt å omsette billetter.

  • Har du mistet ditt reisekort? Her finner du informasjon om hvordan du får overført billetten din til nytt reisekort.

     

     

  • Våre reisekort får du på vårt kundesenter på Tønsberg rb.st, våre salgskontor og på de fleste bussene. 
    Reisekortet koster 50,- . Du kan betale både med kontanter og bankkort. 

  • Ved å registrere reisekortet ditt i vår nettbutikk kan du:
    • få mistet/stjålet reisekort sperret og verdien overført til et nytt reisekort via vårt kundesenter
    • få tilgang på "MinSide" på vkt.no
    • fylle på perioder og verdi i nettbutikken
    • Reisekortet er fleksibelt i bruk slik at det fremdeles kan benyttes av flere personer innenfor samme kategori, men ikke på én og samme reise. 

    Ønsker du å registrere deg? Lag en profil i vår nettbutikk og legg til ditt reisekort. 

  • Du reiser helt anonymt med et uregistrert reisekort. Vi lagrer ingen data om dine reiser med reisekortet og vi har ingen oversikt over transaksjonene du gjør. Det betyr samtidig at vi ikke kan hjelpe deg dersom du mister reisekortet. Da er eventuell verdi på kortet tapt om du skulle være uheldig å miste reisekortet ditt. Valget er ditt! 

    Ønsker du å registrere deg? Lag en profil i vår nettbutikk og legg til ditt reisekort. 

  • Du kan registrere deg i vår nettbutikk og legge til ditt reisekort. Her kan kortet fylles på og fornyes digitalt. 

  • Nei, du kan ikke benytte våre enkeltbilletter, verdikort eller periodebilletter på VY sine togavganger.  

     

  • Vi har billettsamarbeid med Vy


    Når du kjøper en 30 dagers periodebillett i Vy-appen til/fra togstasjonene i Vestfold (gjelder også Drammen stasjon) får du mulighet til å kjøpe tilleggsproduktet Vestfoldkortet for kr. 500,-. Med dette produktet kan du reise så mye du ønsker med lokalbussene i hele Vestfold. Ett ordinært Vestfoldkort Voksen koster 770,- så du sparer 270,-. pr. mnd.  

    Gyldig billett (qr koden) scannes på qr leser på bussene når fordørene er åpne. 


    Student:

    Er du student kan du kjøpe Tilleggsproduktet Vestfoldkortet Student for 300,- i Vy-appen.  Et ordinært Vestfoldkort UngVoksen (20-29 år) koster 450,- så da vil spare 150,- pr. mnd.
    Med dette produktet kan du reise så mye du ønsker med lokalbussene i hele Vestfold.  

    Gyldig billett (qr koden) scannes på qr leser på bussene. 

     

    Horten/Skoppum - Holmestrand:
    Dersom du kjøper periodebillett i VY appen til/fra Skoppum stasjon eller Holmestrand stasjon kan du kjøpe tilleggsproduktet "Overgang til/fra Horten".
    Pris: 200 kroner.

    Dette produktet kan du benytte på:
    Linje 70 til/fra Skoppum - Horten rb.st
    Linje 02 mellom Horten rb.st og Holmestrand stasjon. 

    Gyldig billett (qr koden) scannes på qr leser på bussene. 

     

    Ta kontakt dersom du har spørsmål. 
    Telefon: 33 30 01 00 eller firmapost@vkt.no 

     

     

Fant du det du lette etter?