Betalingsmåter:
Du finner oversikt over alle muligheter for å kjøpe bussbilletter til lokalbussene i Vestfold her
Du kan ringe 33 30 01 00 om du ønsker mer informasjon.
På buss: Når du skanner ditt reisekort på bussen vil resterende dager vises i displayet. Om du har verdikort, kan du be om kvittering ved kjøp av billett. Resterende saldo vises på kvitteringen.
På salgskontor: Reis innom et av våre salgskontor. Spør en av våre kundebehandlere om de kan sjekke saldo/resterende dager på ditt reisekort.
På nettbutikk: Du kan lage en bruker i vår nettbutikk. Registrer ditt reisekort med ditt reisekortnummer som du finner på selve reisekortet ditt og på kvittering ved påfylling og kjøp. Når kortet er registrert vil saldo/resterende dager vises på din bruker.
Android telefon: Har du android telefon kan du laste ned appen VKT Mobilbillett og benytte funksjonen «Les reisekort». Legg reisekortet bak på telefonen (uten deksel) og du vil få saldo på kortet ditt. Denne tjenesten er dessverre ikke tilgjengelig på iPhone.
Betalingsmåter:
Du finner oversikt over alle muligheter for å kjøpe bussbilletter til lokalbussene i Vestfold her
Du kan ringe 33 30 01 00 om du ønsker mer informasjon.
Vårt kundesenter kan du besøke på Tønsberg rutebilstasjon.
Oversikt over våre salgskontor finner du her. På våre salgskontor kan du kjøpe reisekort, fylle på periodekort og verdi. Våre salgskontor har også rutetabeller tilgjengelig.
Har du Reisekort fra før kan du fylle opp dette ved å benytte vår nettbutikk.
Du kan kjøpe reisekort på våre salgskontor og vårt kundesenter på Tønsberg rutebilstasjon. Det kan også kjøpes på bussene.
Reisekortet koster 50 kr.
Fyll opp ditt reisekort i vår nettbutikk ved å trykke på "Fyll på kort". Det er enkelt å fylle opp kortet selv i nettbutikken og du kan legge inn flere reisekort på en bruker. Dette gjør det enkelt for familier siden man kan adminstrere alle reisekortene til hele familien fra et sted.
Du kan også fylle opp ditt reisekort på våre salgskontor og vårt kundesenter.
Vårt kundesenter ligger på Tønsberg rutebilstasjon. Ta turen innom så vil vi hjelpe deg med ruteopplysning, hittegods og kjøp av produkter.
Salgskontorer har vi på Narvesen i Sande og Sandefjord. Der får du kjøpt reisekort og fylt på med ønsket produkt.
Har du mistet mobilen eller ditt reisekort?
Her finner du informasjon om hvordan du får overført billetten din til ny mobil eller nytt reisekort.
Du kan kjøpe billett med bankkort på bussene.
Fra 11. august 2025 kan du ikke lenger betale om bord med bankkort som ikke støtter offline kjøp.
Hvorfor skjer dette?
Betalingsløsningen på bussene krever at kortene støtter offline betaling og dette fører til at bl.a kort som kun har BankAxept-funksjon blir ikke lenger støttet. Det samme gjelder visa og mastercard som ikke har støtte for offline betaling og kjøp i nettbutikker.
Se på kortet ditt:
Står det bare BankAxept, uten Visa eller Mastercard-logo?
→ Da vil det ikke fungere på bussen fra 11. august.
Har du et kort med både BankAxept + Visa/Mastercard-logo?
→ Da kan du fortsatt bruke det, så lenge Visa/Mastercard-delen er aktivert og det kan benyttes på offline betalingsterminaler og kjøp i nettbutikk.
→ Husk å aktivere kortet for tæpping i banken din.
→ Usikker på om ditt bankkort støtter offline betaling og tæpping? Ta kontakt med banken din!
1. Bruk ny VKT App
Last den ned i App store eller Google butikken.
Kjøp billett før du går om bord. Du kan betale med Vipps og bankkort i appen.
Du kan også få billett tilsendt fra familie eller venner i den nye VKT appen.
2. Bruk reisekortet ditt
Du kan fylle opp reisekortet i vår nettbutikk på vkt.no eller på vårt kundesenter og salgskontor.
3. Kjøp billett på kundesenter eller salgskontor
VKT Kundesenter på Tønsberg rutebilstasjon
Narvesen Sandefjord stasjon
Narvesen Sande
4. Betal med kontanter
Det er fortsatt mulig å kjøpe billett med kontanter om bord.
Om du fortsatt ønsker å betale med bankkort så anbefaler vi deg å ta kontakt med banken din for løsning.
💳Med Visa eller Mastercard som fungerer offline kan du bare tæppe ved kjøp av billett – ingen kode nødvendig! Raskt og enkelt!
OBS! Velger du å kjøpe billett om bord med Mastercard så vil Mastercard reservere 10 kroner. Disse 10 kronene blir kun reservert og vil bli frigitt igjen.
Velkommen om bord!
Med overgang menes bytte fra lokalbuss til lokalbuss for videre reise innen gyldighetstiden på billetten.
Gyldigheten er avhengig av reisestrekning og beregnes slik: 60 minutter + 30 minutter pr sone det betales for.
Har du betalt for hele reisen må du på neste buss opplyse sjåføren om overgang og vise billetten.
Dersom bussen er forsinket, og tid for gyldig billett er oversteget, er billett fortsatt gyldig fram til bestemmelsesstedet.
Dette gjelder også ved overgang.
Ved endring av passasjerkategori, for eksempel fra UngVoksen til Voksen, er du ansvarlig for å endre kategori om du har et aktivt billettprodukt. Ta kontakt med vårt kundesenter på Tønsberg rb.st så hjelper vi deg med dette.
Du kan også benytte vårt skjema her
Har du mistet mobilen eller ditt reisekort? Er reisekortet defekt eller ødelagt?
Priser for billett kjøpt på mobil finner du her
Ja, det kan du!
Si hei til den nye VKT-appen! Nå blir det enklere enn noen gang å kjøpe billetter, planlegge reisen, finne holdeplasser og sjekke sanntidsavganger. Alt du trenger for å komme raskt og smidig fra A til B – rett i lomma.
📲 Last ned VKT-appen i dag og reis smartere!
Last ned appen i App store
Last ned VKT app i Google play
Datatrafikk
Du må ha datatrafikk ved påstigning og billettkontroll slik at du får lest av qr kode på QR-leseren ved påstigning og vist billett til billettkontrollør.
Knust skjerm
Mobilen må ha en leselig skjerm og den reisende er selv ansvarlig for å ha tilstrekkelig strøm eller batteri i mobiltelefonen. Reisende som ikke kan vise gyldig billett skal betale ordinær pris.
Det er ikke tillatt å kopiere eller overføre billetter på annen måte enn gjennom den funksjonalitet som støttes av appen til enhver tid.
Det er ikke tillatt å omsette billetter.
Av og til kan det oppstå feil i betalingsprosessen, og beløpet blir da reservert hos banken din.
Dersom dette skjer, må du kjøpe billetten på nytt. Beløpet for den første, mislykkede betalingen vil bli tilbakeført.
Pengene blir tilbakeført til kontoen din:
Bankkort: Banken frigjør beløpet vanligvis innen 2–3 virkedager.
Vipps: Vipps frigjør beløpet innen 1–10 virkedager.
Det er enkelt å overføre billetten din dersom du bytter telefon. Du får spørsmål om du ønsker dette når du har installert og åpner appen VKT Mobilbillett og taster inn ditt mobiltelefonnummer på den nye telefonen.
Har du spørsmål eller trenger hjelp ta kontakt med vårt kundesenter på Tønsberg rb.st eller ring 33 30 01 00.
Dersom skjermen er så knust at QR leseren ikke klarer å lese av skjermen så kan du dessverre ikke benytte mobilen til å kjøpe billetter.
Det er enkelt å overføre billetten din dersom du bytter telefon. Du får spørsmål om du ønsker dette når du har installert og åpner appen VKT Mobilbillett og taster inn ditt mobiltelefonnummer på den nye telefonen.
Har du spørsmål eller trenger hjelp ta kontakt med vårt kundesenter på Tønsberg rb.st eller ring 33 30 01 00.
Ja, du må ha datatrafikk ved påstigning og billettkontroll slik at du får vist dagens animasjon og lest av qr kode på QR-leseren og vist billett til billettkontrollør.
Det er ikke tillatt å kopiere eller overføre billetter på annen måte enn gjennom den funksjonalitet som støttes av appen til enhver tid.
Det er ikke tillatt å omsette billetter.
Den reisende er selv ansvarlig for å ha tilstrekkelig strøm eller batteri i mobiltelefonen for å vise billett ved påstigning og ved kontroll.
Det er ikke tillatt å kopiere eller overføre billetter på annen måte enn gjennom den funksjonalitet som støttes av appen til enhver tid.
Det er ikke tillatt å omsette billetter.
I VKT appen kan du kjøpe enkeltbilletter som gjelder kun for en sone.
Du kan også velge å kjøpe fra holdeplass til holdeplass.
Soneoversikt:
Holmestrand/Horten = kun for reiser innad Holmestrand og Horten kommune.
Tønsberg/Færder = kun for reiser i Tønsberg og Færder kommune.
Sandefjord = gjelder kun for reiser i Sandefjord kommune.
Larvik = gjelder kun for reiser i Larvik kommune.
Har du mistet ditt reisekort? Her finner du informasjon om hvordan du får overført billetten din til nytt reisekort.
Våre reisekort får du på vårt kundesenter på Tønsberg rb.st, våre salgskontor og på de fleste bussene.
Reisekortet koster 50,- . Du kan betale både med kontanter og bankkort.
Ved å registrere reisekortet ditt i vår nettbutikk kan du:
Ønsker du å registrere deg? Lag en profil i vår nettbutikk og legg til ditt reisekort.
Du reiser helt anonymt med et uregistrert reisekort. Vi lagrer ingen data om dine reiser med reisekortet og vi har ingen oversikt over transaksjonene du gjør. Det betyr samtidig at vi ikke kan hjelpe deg dersom du mister reisekortet. Da er eventuell verdi på kortet tapt om du skulle være uheldig å miste reisekortet ditt. Valget er ditt!
Ønsker du å registrere deg? Lag en profil i vår nettbutikk og legg til ditt reisekort.
Du kan registrere deg i vår nettbutikk og legge til ditt reisekort. Her kan kortet fylles på og fornyes digitalt.
Nei, du kan ikke benytte våre enkeltbilletter, verdikort eller periodebilletter på VY sine togavganger.
Vi har billettsamarbeid med Vy
Når du kjøper en 30 dagers periodebillett i Vy-appen til/fra togstasjonene i Vestfold (gjelder også Drammen stasjon) får du mulighet til å kjøpe tilleggsproduktet Vestfoldkortet for kr. 500,-. Med dette produktet kan du reise så mye du ønsker med lokalbussene i hele Vestfold.
Student:
Er du student kan du kjøpe Tilleggsproduktet Vestfoldkortet Student for 300,- i Vy-appen.
Med dette produktet kan du reise så mye du ønsker med lokalbussene i hele Vestfold.
Horten/Skoppum - Holmestrand:
Dersom du kjøper periodebillett i VY appen til/fra Skoppum stasjon eller Holmestrand stasjon kan du kjøpe tilleggsproduktet "Overgang til/fra Horten".
Pris: 200 kroner.
Dette produktet kan du benytte på:
Linje 70 til/fra Skoppum - Horten rb.st
Linje 02 mellom Horten rb.st og Holmestrand stasjon.
Ta kontakt dersom du har spørsmål.
Telefon: 33 30 01 00 eller kollektiv@vtfk.no